Sinds de honderdste verjaardag van de slagerij staan ze er nu echt alleen voor. Albin en Saskia Rikkerink hebben het stokje over genomen van Gerrit en Annemieke Rensink. Het is allemaal heel geleidelijk gegaan, dus erg veel is er niet veranderd en dat willen ze ook niet. Wat goed is, moet goed blijven. De winkel en ook de bedrijfskleding herinnert nog aan Rensink evenals de lichtreclame op de voorgevel van de slagerij aan de Nieuwe Kerkstraat. ‘’En dat laten we ook zo. We kennen de Rensinks al jaren’’, vertelt Saskia, die al ruim dertig jaar werkzaam is in de slagerij. Echtgenoot Albin stamt uit een echte slagersfamilie en slachtte al voor Rensink. Ruim 27 jaar werkte hij in slachterijen. Als geen ander kent hij de vleessector en weet wat daar om gaat. ‘’Ik heb voornamelijk gewerkt in goede slachterijen, het luxe segment, daar waar keurslagers hun vlees betrekken!’’ Hij onderhoudt nog steeds nauwe banden met deze bedrijven en vindt het heel belangrijk, dat dieren met respect behandeld worden. ‘’Wij verkopen uitsluitend vlees van dieren, die een goed leven hebben gehad. Net als Rensink willen we weten waar ons vlees vandaan komt!’’
Hoewel de overname heel soepel is verlopen, is het wel een hele uitdaging voor Saskia en Albin. Gelukkig is zoon Tom ook in de voetsporen van zijn ouders getreden en heeft hij eveneens gekozen voor het slagersvak. ‘’ Hiermee is er tevens toekomst voor de slagerij!’’ verklaart het echtpaar, dat in hun werk bovendien gesteund wordt door vier medewerkers, eveneens allemaal bekende gezichten. ‘’We gaan op de oude voet door, maar willen ook nieuwe dingen gaan opzetten. Zo blijven we net als Rensink onze eigen worst en vleeswaren maken, maar daarentegen willen we onder meer de catering uitbreiden en staan er workshops op stapel.’’ Onder meer voor mannen is er een workshop ‘’Stoer vlees’’ in voorbereiding. Tijdens deze les wordt de deelnemers de fijne kneepjes van het barbecueën bijgebracht.
Verder wil Rikkerink het vleespakket introduceren. ‘’Voor een aantrekkelijke prijs wordt er een 5-dagen pakket samen gesteld, bedoeld voor twee of meerdere personen. We willen zoveel mogelijk mensen laten kennis maken met onze producten en ze ervan overtuigen dat kwalitatief goed vlees niet duur hoeft te zijn!’’
A.H.